موثرترین شربت گیاهی برای درمان کم خونی کدام است؟
نوشته شده توسط : فدولا

شاید برای برخی از بیماران استفاده معمول از گیاهان در درمان بیماری های مختلف کمی نامتعارف باشد. به همین دلیل به دنبال راه های دیگری برای استفاده از قدرت درمانی گیاهان هستند. یکی از بهترین روش ها برای بهره مندی از گیاهان در درمان کم خونی طب سنتی تهیه عرق از آن ها است. عرقیات عصاره گیاهان را در خود دارند و امکان استفاده لذت بخش را برای ما فراهم می کنند. گاهی عرق های تهیه شده از یک گیاه خاصیتی که مورد انتظار ما است را ندارد.

به همین دلیل توصیه می شود براساس دستور طب سنتی مربوطه، فرد بیمار اقدام به ترکیب چندین عرق با هم کند. عرقیات ترکیبی معمولا قدرت چند برابری در درمان کم خونی طب سنتی دارند. البته توجه داشته باشید که هر عرق ترکیبی مفید نیست و برخی به دلیل عدم رعایت اصول ترکیب در آن ها، ضرر هم دارند. لذا توصیه می شود برای استفاده از عرقیات ترکیبی در درمان بیماری خود حتما با یک متخصص مشورت کنید. یکی از بهترین عرق های ترکیبی که به شربت هفت عرق خون ساز معروف است به علت داشتن آهن، اسید فولیک، ویتامین و سایر املاح معدنی موجب افزایش اشتها و چاقی افراد می ‌شود. از جمله مزیت ها این روش درمان کم خونی طب سنتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این شربت تاثیر چشمگیری در طراوت، شادابی، جوان ‌سازی پوست و مو، تقویت و افزایش رشد مو‌ها دارد.
  • این عرق ترکیبی به علت وجود گروه ویتامین ‌های B و سایر املاح معدنی انرژی بدن را افزایش می‌ دهد.
  • نقش موثری در فعال شدن مغز استخوان، تامین هموگلوبین خون و جذب بهتر آهن دارد؛ این شربت به کارکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی کمک شایانی می‌ کند و خطر بروز سکته ‌های قلبی و مغزی را کاهش می ‌دهد. به همین ترتیب موجب درمان کم خونی طب سنتی به بهترین شکل می شود.
  • این عرق ترکیبی استخوان‌ ها را محکم و از بروز پوکی و نرمی استخوان در افراد جلوگیری می ‌کند؛ این شربت آرام ‌بخش است و افسردگی، استرس و بی ‌خوابی را هم از بین می ‌برد. اگر این عرق ترکیبی را همراه آووکادو استفاده کنید، قدرت آن در درمان کم خونی طب سنتی چندین برابر می شود. این موضوع به دلیل حجم بالای آهن در آووکادو است.




:: برچسب‌ها: درمان کم خونی مینور , درمان کم خونی در زنان , درمان کم خونی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: