نوشته شده توسط : فدولا

ام اس را معمولا جزو بیماری هایی دسته بندی می کنند که هنوز توانایی بالاتر از دانش بشری دارند. تحقیقات مداوم روی ام اس هنوز هم که هنوز است به نتیجه قطعی برای درمان این بیماری عصبی نرسیده اند. بسیاری از بیماران کنجکاو هستند که بدانند علت به وجود امدن بیماری ام اس چیست و به چه علت تا این حد شدید می شود؟ علل و عوامل خطر ابتلا به این بیماری پیچیده است.

دانشمندان دقیقا عامل به وجود آورنده‌ ی این بیماری یا دلیل آن که چرا برخی از افراد به آن مبتلا می ‌شوند، درحالی که برخی دیگر به آن مبتلا نمی ‌شوند را نمی ‌دانند. به نظر می ‌رسد که چند عامل اصلی در به وجود آمدن آن نقش دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم. برخی از محققین معتقدند که شناسایی عوامل ایجاد کننده، مهمترین بخش درمان ام اس به حساب می آید. در سال 2018 نشریه مدیکال اکسپرس مقاله ای را با نام "علت به وجود امدن بیماری ام اس چیست؟" منتشر نمود و در آن، دلایل زیر را مهم ترین عوامل ایجاد بیماری ام اس معرفی کرد.

 

  • نقص در سیستم ایمنولوژیک

در پاسخ به سوال علت به وجود امدن بیماری ام اس چیست؟، این مورد بهترین و قطعی ترین جواب است که در حال حاضر دانشمندان ارائه می دهند. اگرچه هیچ کسی علت را نمی ‌داند، اما اکثر پژوهشگران بر این باورند که بیماری ام اس یک اختلال خود ایمنی است. به این معنا که علائم، در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به قسمت‌ های سالم سیستم عصب مرکزی ایجاد می ‌شود. در واقع سیستم ایمنی سلول های عصبی را عاملی خارجی و دشمن تصور می کند. درمان‌ ام اس اکثرا برپایه بهبود با جلوگیری از حمله سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی با استفاده از داروهای کاهنده قدرت سیستم ایمنی مانند کورتیزول استوار است.

 

  • عوامل عفونی

شماری از ویروس‌ها با اثرات مخرب مشابه بیماری ام ‌اس شناخته شده‌اند. برخی از دانشمندان معتقدند که عفونت ‌ها ممکن است سیستم ایمنی بدن را به سمت حمله به سلول‌ های عصبی سوق دهد. این موضوع دانشمندان را در تنگنا قرار داده است تا نتوانند پاسخی قطعی برای سوال علت به وجود امدن بیماری ام اس چیست؟ ارائه دهند. در حقیقت، آنچه آن ها گمان می‌ کنند این است که در سیستم ایمنی شما، ویروس یا باکتری های یک عفونت، مانند یک سلول های عصبی به نظر می‌ آیند. سیستم ایمنی برای مبارزه با این ویروس، سلول‌ های تخصصی به نام سلول‌ های تی کشنده تولید می‌ کند. این سلول‌ ها پس از آن که عفونت از بین رفت، در بدن شما باقی می‌ مانند و در زمان مواجه با سلول های عصبی، آن ها را هم عامل بیگانه تصور و مورد حمله قرار می دهند. در این زمان است که ام اس آغاز می شود. یکی از ویروس های معروف که عاملی برای ایجاد ام اس است و درمان ام اس را هم با مشکل رو به رو می سازد، «اپشتین بار» است.

 

 

  • ژنتیک

پژوهشگران معتقدند که برخی ترکیبات ژنی احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می ‌دهند. در اصل، محققان تعدادی از ژن ‌ها را که به نظر می ‌‌رسید به این بیماری مرتبط هستند، جدا کرده‌ اند. اکثریت آن ها در نزدیکی ژن‌ های مرتبط با سیستم ایمنی بدن قرار دارند. این نکته بسیار مهم است و لازم است بدانیم که بیماری ام اس یک بیماری ژنتیکی نیست و در گروه بیماری های اکتسابی قرار می گیرد. به این معنی که در ژن ‌های ارثی هیچ شخصی، ژنی وجود ندارد که به طور قطعی اعلام شود که می تواند شما را به ام اس مبتلا کند. با ورود زمینه های ژنی به موضوع، پاسخ به سوال علت به وجود امدن بیماری ام اس چیست؟ سخت تر می شود و راه حل های موجود برای درمان ام اس نیز تا حدی کارایی خود را از دست می دهند.



:: برچسب‌ها: درمان ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

این روش درمانی برای انواع مختلفی از دردهای ماهچه ای و مفصلی مفید است. در موارد آسیب به رباط های اسکلتی، تزریق اوزن باعث بازگشت جریان خون به بافت ها شده و با مهیا کردن مواد لازم برای بافت های آسیب دیده باعث بهبودی این بافت ها می شود. در درمان روماتیسم با تزریق اوزون، ترکیبی از اوزون، پروکائین، ویتامین بی 12 و مواد دیگر در بافت های نرم تزریق می شود. این تزریق باعث درمان تورم و سپس افزایش جریان خون می شود و ترکیبات فیبری را برای افزایش ترمیم پذیری تحریک می کند. این تزریق باید هر 15 روز یکبار تکرار شود. درمان روماتیسم با اوزون روش جدیدی نیست اما بیماران به دلیل کاهش درد خود از آن رضایت دارند. لازم به ذکر است که مصرف نوشیدنی ها مختلف در طی دوره کمک زیادی به سرعت گیری روند درمان می کنند. نوشیدنی هایی مانند قهوه بهترین دارو برای کمک به درمان روماتیسم و کاهش علائم آن هستند. البته توجه داشته باشید که تاثیر قهوه در افراد مختلف متفاوت است.



:: برچسب‌ها: درمان روماتیسم ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

این بیماری از فعل ‌و انفعالات پیچیده بین آرایش ژنتیکی ارثی فرد و تعاملات آن ها با محیط پیرامون نشئت می‌ گیرد. علت بیماری آسم را نمی توان تنها منحصر به محیط دانست؛ چراکه تمام ابعاد زندگی ما ناشی از دو عامل محیط و وراثت هستند. شاید نقش ژن ها و وراثت در ایجاد آسم به اندازه برخی بیماری های دیگر نباشد اما با این حال نمی توان از آن چشم پوشی کرد. تحقیقی که در سال 2012 روی 234 بیمار آسمی انجام شد، نشان داد حدود 84 درصد این افراد سابقه‌ ی خانوادگی بیماری‌ های آلرژیک را داشته اند که این موضوع اثبات کننده نقش وراثت بود. پژوهشگران هنوز اطلاعات کاملی برای ایجاد ارتباط میان علت بیماری آسم و ژنتیک ندارند، اما تحقیقات زیادی برای اثبات این موضوع در حال انجام است.

 

برای مطالعه جدیدترین روش های درمان آسم به سایت فدولا مراجعه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: درمان آسم ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

حتما در مورد درمان آسم با قهوه چیزهایی شنیده و کنجکاو شده اید که بدانید آیا قهوه می تواند نشانه های آسم را از بین ببرد و شما را از دست این بیماری حاد تنفسی رهایی بخشد. طبق پژوهش هایی که در مورد آسم صورت گرفته اند، به خوبی این نتیجه مشهود است که اگر دو لیوان متوسط قهوه غلیظ بخورید، طی یکی دو ساعت بعد از مصرف نشانه های آسم به طور کامل برطرف شده و تا 7 ساعت هم اثرش باقی می ماند. شاید با ورود داروهای شیمیایی به بازار توجه به اثر قهوه در درمان آسم و برطرف کردن علائم آن کم رنگ شده باشد اما تحقیقات مختلف هنوز هم اثربخشی این نوشیدنی را در از بین بردن بسیاری از بیماری ها، تایید می کنند.



 



:: برچسب‌ها: درمان قطعی آسم ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()