نوشته شده توسط : فدولا

برای دستگاه‌ های فرنچ پرس، استفاده از آسیاب قهوه ‌ای با دانه‌ های درشت توصیه می ‌شود. استفاده از آسیاب ریز می ‌تواند منجر به عصاره ‌گیری بیش از حد و تلخ شدن طعم قهوه شود. همچنین، تفاله ‌های ریز ممکن است از صافی دستگاه فرنچ پرس عبور کرده و در فنجان قهوه باقی بمانند. در نتیجه، برای تهیه قهوه فرانسه با دستگاه فرنچ پرس، از آسیابی استفاده کنید که دانه ‌های قهوه را درشت ‌تر آسیاب می کند.
برای تهیه قهوه فرانسه با استفاده از دستگاه فرنچ پرس، ابتدا آب تازه را به جوش بیاورید. بعد از جوشیدن آب، آن را به مدت حدود یک دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا دمای آن به حدود ۹۶ درجه سانتی ‌گراد کاهش یابد. سپس قهوه ‌ای که آسیاب کرده‌ اید را در محفظه فرنچ پرس قرار دهید. آب جوشیده را به محفظه اضافه کنید و با یک قاشق، آرام ‌آرام مخلوط کنید تا تمام قهوه‌ ها خیس شوند.
در مرحله بعد، درِ فرنچ پرس را روی محفظه قهوه قرار داده و پیستون را به آرامی به پایین فشار دهید تا در تماس با سطح آب بماند. بگذارید قهوه در محل قرارگیری خود به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا عصاره ‌آن تولید شود. سپس پیستون را به آرامی به پایین ببرید تا تفاله ‌های قهوه در زیر محفظه پیستون بمانند. قهوه را در فنجان یا لیوان مورد نظر خود ریخته و از طعم آن لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

اگر طعم قهوه عربیکا برایتان مهم است و همین موضوع، خرید قهوه عربیکا را برای شما سخت کرده است؛ بهترین راه برای پیش بینی طعم قهوه عربیکا، بررسی کشور تولید کننده آن است. با مطالعه لیست زیر می توانید اطلاعاتی در مورد طعم و رایحه عربیکای تولید شده در کشور های مختلف به دست بیاورید که مسیر خرید قهوه عربیکا را تا حدودی برای شما هموار می کند.

برزیل
شیرین، و ممکن است نرم یا پررنگ باشد. مشخصات طعم قهوه عربیکای برزیلی اغلب شامل طعم های میوه ای از جمله انواع توت ها و همچنین شکر است.

کلمبیا
طعم ملایم و صاف با اسیدیته خوب و بدنه متوسط تا پر از مشخصات طعم عربیکای کلمبیایی است. طعم این قهوه به طور گسترده ای بسته به منطقه مبدا متفاوت است.

اتیوپی
عربیکای اتیوپی با کافئین کم تا متوسط به علاوه اسیدیته بالا، با طعم های پیچیده که اغلب شامل نت های میوه است، شناخته می شود.

هندوراس
برخی از قهوه های هندوراس، سبک و شیرین با رایحه میوه های گرمسیری مشابه توت هستند و برخی دیگر، نت های کاراملی و شکلاتی را تداعی می کنند.

پرو
کافئین و اسیدیته متوسط، طعم کاراملی با پایان ملایم و ته رنگ های شکلاتی و آجیلی را به قهوه عربیکای تولید شده در پرو نسبت داده اند.

به طور کلی، قهوه عربیکا، بهترین و مرغوب ترین قهوه ای است که تاکنون شناخته شده است. آمار سر به فلک کشیده خرید قهوه عربیکا و میزان زیاد تولید آن در سطح جهان، مهر تاییدی بر این موضوع است که خرید قهوه عربیکا از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر نژاد های قهوه برخوردار است. دانه های عربیکای زیادی برای انتخاب وجود دارند؛ بنابراین ممکن است سال ها طول بکشد تا دانه مورد علاقه خودتان را پیدا کنید! پس هر چه زودتر دست به کار شوید!



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()