نوشته شده توسط : فدولا

اگر از طرفداران قهوه باشید، حتما تا کنون خرید قهوه ترک یا سفارش آن در یک کافی شاپ را تجربه کرده اید. همه آن چیزی که برای رفع خستگی یک روز سخت کاری نیاز دارید، در یک فنجان قهوه خلاصه می شود. اگر می خواهید روز خود را با نشاط بیشتری شروع کرده و در طول روز انرژی کافی (و حتی بیشتر!) برای انجام کارهای خود داشته باشید، هیچ چیز مانند یک فنجان قهوه نمی تواند شما را به این آرزو برساند. اگر جزو آن دسته از قهوه خورهای ماهر هستید که عاشق یک نوشیدنی غنی از کافئین و خوش عطر و طعم اند، خرید قهوه ترک و تهیه دمنوش از آن، برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

 

قهوه ترک، از مزرعه تا فنجان در یک چشم به هم زدن!

برای کسانی که هر روز خود را با یک فنجان قهوه آغاز می کنند، شناخت انواع قهوه از واجبات است! حتما برای شما هم پیش آمده است که در کافی شاپ به منو نگاه کرده و در ردیف انواع قهوه، به لیست بلند بالایی برخورد کرده باشید. یکی از قهوه های پرطرفدار در ایران، قهوه ترک است. اما قهوه ترک چیست و چه تفاوتی با سایر انواع قهوه دارد؟

زمانی که در مورد خرید قهوه ترک صحبت می شود، ناخودآگاه ممکن است این گونه تصور شود که قهوه ترک، نوع یا نژاد خاصی از دانه های قهوه است؛ اما برخلاف تصور، قهوه ترک، شیوه و روشی برای سابیدن و همچنین دم آوری قهوه است که امروزه محدوده جغرافیای خاصی ندارد و هم در خاورمیانه و هم در کشورهای اروپا طرفداران زیادی دارد.

پودر مورد نیاز برای درست کردن قهوه ترک، با پودر قهوه اسپرسو و ... متفاوت است. ابتدا باید مخلوطی از دانه های قهوه عربیکا و قهوه ربوستا تهیه شود. در هنگام خرید قهوه ترک می توانید بر روی بسته بندی، درصد هرکدام از دانه های استفاده شده برای تولید پودر قهوه ترک را ببینید. دانه های عربیکا در مقایسه با روبوستا کیفیت و مرغوبیت بالاتری دارند و به همین دلیل، در حدود دو سوم قهوه عرضه شده در سطح جهان از نوع دانه های عربیکا است. در نقطه مقابل، روبوستا از عطر و طعم منحصر به فرد خودش برخودار است که رایحه ای مانند نت های چوب و بادام زمینی دارد و به دلیل داشتن کافئین بیشتر، نسبت به دانه های عربیکا تلخ تر است. عربیکا میزان کربوهیدرات(قند) و چربی بیشتری دارد و نت های میوه ای و شیرین، از مشخصات رایحه آن است.

در مرحله بعد، دانه های قهوه به صورت بسیار ریز آسیاب می شود. اندازه آسیاب برای تولید پودر قهوه ترک، از اسپرسو هم ریزتر است. ذرات پودر قهوه اسپرسو اندازه ای مابین آرد و ذرات نمک دارند؛ این در حالی است که پودر قهوه ترک، مشابه آرد است که نشان می دهد باید دانه های قهوه به دقت آسیاب شوند. برخلاف اسپرسو، دیگر خبری از عصاره گیری نیست و ذرات آسیاب شده به بخشی از نوشیدنی شما تبدیل می شوند. البته خرید قهوه ترک، شما را از شر همه این دردسرها راحت می کند. عطر و طعمی که برند های سرشناس قهوه ترک در اختیار شما می گذارند، حاصل سال ها آزمون و خطا برای دستیابی به ترکیب و اندازه آسیاب مناسب است و مطمئن باشید شما را از انتخابتان، یعنی خرید قهوه ترک بسیار راضی خواهند کرد.



:: برچسب‌ها: خرید قهوه ترک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()