نوشته شده توسط : فدولا

واریته
انواع مختلفی از دانه های عربیکا موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از تایپیکا، بوربون، کاتوررا، کونا و پاکاماراما و ... . البته تعداد بیشتری از این اسامی وجود دارد؛ اما معروف ترین نژاد های عربیکا که ممکن است در هنگام خرید قهوه عربیکا با آن ها رو به رو شوید، همان اسامی نام برده شده هستند.

محیط
ارتفاع، دما، نوع خاک و حتی میزان نوری که گیاه دریافت می کند، می تواند بر طعم و عطر قهوه تأثیر زیادی بگذارد. روش های کشاورزی مورد استفاده برای رشد محصول نیز منجر به تولید قهوه ای متفاوت خواهد شد.

پردازش
اتفاقی که بعد از چیدن دانه های قهوه برای آنها می افتد نیز اهمیت دارد. بیشتر دانه های عربیکا پس از چیدن، شسته می شوند و قهوه ای تمیزتر و سبک تر با اسیدیته و رایحه میوه ای بیشتر ایجاد می کنند.

در برزیل، اکوادور، اتیوپی و برخی از کشورهای کوچک تر تولیدکننده قهوه، دانه ها ممکن است به طور طبیعی خشک شوند که منجر به تولید محصولی با اسیدیته کم و کافئین زیاد می شود. صرف نظر از روش های شستشو و خشک کردن، فرآیند برشته کردن، روش دم کردن و همچنین تازگی دانه ها نیز به طعم غالب قهوه عربیکا کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()