نوشته شده توسط : فدولا

 درمان فشار خون بالا در دوران کرونا بسیار توصیه شده است و تقریباً یکی از مهم ترین علائمی که هر پزشکی، آن را در بیمار خود کنترل می کند، همین فشار خون است. فشار خون بالا به ویژه در جوانان، بسیار خطرناک است زیرا می تواند منجر به سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی شود. هدف از درمان فشار خون بالا، پایین آمدن فشار خون و محافظت از ارگان های مهم مانند مغز، قلب و کلیه ها از آسیب های احتمالی است. براساس تحقیقات، کنترل و درمان فشار خون بالا در دوران کرونا با کاهش سکته مغزی (کاهش متوسط 35٪ -40٪) ، حمله قلبی (20٪ -25٪) و نارسایی قلبی (بیش از 50٪) همراه بوده است.

 

بهترین روش های درمان فشار خون را در سایت فدولا بشناسید

 



:: برچسب‌ها: درمان فشار خون , درمان فشار خون جوانان , درمان فشار خون در منزل , بهترین دارو درمان فشار خون ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

درمان سنگ صفرا در افراد مختلف نیاز به روش های متفاوتی دارد. درمان برای برخی آسان و برای تعداد اندکی تا جراحی هم پیش می رود. درمان دارویی سنگ صفرا بهتر است به شکل طبیعی باشد. مزایای استفاده از داروهای گیاهی به مراتب بیشتر از داروهای دیگر است. همچنین لازم به ذکر است که به دلایلی انحصاری، شما برای درمان سنگ صفرا نمی توانید داروهای زیادی را در بازار بیابید. چند مورد از بهترین داروهای طبیعی برای درمان این عارضه در زیر آورده شده اند.

محلول پاکسازی کیسه صفرا
می توان این مورد را بهترین روش طبیعی برای درمان سنگ صفرا دانست. این محلول ترکیبی از چند داروی دیگر است که تاثیر چند برابری پیدا کرده است. سرکه سیب و روغن زیتون مهم ترین مواد پایه ای در ساخت این محلول پاکسازی است.

سرکه سیب
سرکه سیب و آب سیب از مدت های بسیار طولانی مورد توجه طبیبان برای درمان بسیاری از بیماری های گوارشی بوده اند. درمان دارویی سنگ صفرا با این سرکه به دوران قبل از حمله مغولان برمی گردد. بعضی از مردم معتقدند که این ترکیب باعث می ‌شود که سنگ ‌های صفراوی کاهش یابد و به راحتی آن ها را از بدن دفع کند. افرادی که از دیابت یا زخم معده رنج می برند، نمی توانند از این روش برای درمان سنگ صفرا استفاده کنند.

روغن کرچک

استفاده از این مورد از دیرباز برای حل مشکلات مختلف گوارشی در میان مردم، مرسوم بوده است. در این روش، پارچه‌ را در روغن قرار می ‌دهند، سپس آن را روی شکم قرار می ‌دهند، بعد از این کار، محل را ماساژ می ‌دهند. این روش را یکی از طبیبان حاذق معرفی نمود. نیاز به این روش برای کمک گیری از خواص روغن کرچک برای درمان سنگ صفرا بسیار حس می شد؛ چرا که هنوز هم که سالیان زیادی گذشته است، اکثر مردم نمی توانند این روغن را برای درمان بیماری های مختلف بخورند.

خار مریم
اگر این درمان سنگ صفرا را یک معجزه خطاب کنیم، اغراق نکرده ایم. خار مریم یک داروی بی نظیر برای تمام بیماری های مرتبط با کبد و صفرا است. تاثیر این گیاه در درمان بیماری های گوارشی و صفرا به حدی زیاد است که بسیاری ار داروسازی ها از آن برای تولید داروهای مختلف استفاده می کنند.برای قرن‌ ها این گیاه و عصاره ان، برای سم ‌زدایی کبد، استفاده شده است.

نعناع
شنیده شده که روغن آن برای هضم غذا مفید است، زیرا صفرا و دیگر آنزیم های گوارشی را تحریک می‌ کند. نعناع به طور موثر به درمان سنگ صفرا می پردازد و میزان آن را تنظیم می کند. یکی از برترین قابلیت های نعناع این است که درصد چربی های کبدی را تا حدی کاهش می دهد. این روند از رسوب مواد و ایجاد سنگ جلوگیری به عمل می آورد. نعناع در تمام دنیا به عنوان یکی از بهترین انواع درمان سنگ صفرا شناخته می شود.



:: برچسب‌ها: درمان سنگ کیسه صفرا , درمان فوری سنگ صفرا , بهترین درمان سنگ صفرا , جدیدترین درمان سنگ صفرا ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

پدر یا مادر یا هر دو می ‌توانند سبب ایجاد آسم در شما شوند. ژن‌ ها در حساسیت فرد نسبت‌ به بیماری نقش دارند. تصور می ‌شود که پنج هفتم از کل موارد آسم آلرژیک، وراثتی هستند. براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌ها، احتمال ابتلا به آسم در فردی که دارای یک والد مبتلا به آسم است، نسبت ‌به کسی که والد مبتلا به آسم ندارد، سه تا ۶ برابر بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است که علائم آسم و آلرژی در افراد با زمینه ژنی شدیدتر خواهد بود و درمان آسم در این افراد به دلیل تداخل ژنی سخت تر است.



:: برچسب‌ها: علائم آسم , درمان آسم , درمان آسم آلرژیک ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

علاوه بر گیاهان دارویی و سبزیجات معطر، یکی دیگر از مهمترین روش های درمان کم خونی با طب سنتی شامل مصرف سبزیجات برگ دار به ویژه برگ ‌های سبز تیره است. مصرف اسفناج و کلم بروکلی می‌تواند آهن مورد نیاز بدن شما را تامین کند. بهتر است مصرف این سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. مصرف منابع گوشتی نظیر جگر و برخی از غذاهای دریایی نظیر ماهی سالمون یا ماهی ساردین به رفع کم خونی کمک می کند. تهیه سوپ مخصوص که با انواع لوبیا تهیه شده است نیز برای درمان کم خونی بسیار توصیه شده است. فراموش نکنید که قهوه باعث می شود سطح آهن خون، کم شود و بنابراین، برای رفع کم خونی، تا کنون توصیه نشده است!

 

بهترین برنامه رژیم غذایی برای درمان کم خونی در سایت فدولا

 

 



:: برچسب‌ها: درمان کم خونی ارثی , درمان کم خونی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

منظور از درمان های طبیعی برخلاف تصوری که برخی از مردم دارند، این نیست که ما چند چیز عجیب را برداریم و باهم ترکیب کنیم. عمدتا درمان سنگ صفرا به شکل طبیعی شامل گنجاندن برخی مواد در رژیم غذایی روزانه است. شما کافی است این مواد را در روند روزانه غذایی خود جای دهید تا خودشان بدون این که متوجه باشید به تسکین درد کیسه صفرا بپردازند.

آب سیب و سرکه سیب
سیب با خواص درمانی بیشماری که دارد، می ‌تواند به دفع سنگ های مجرا صفراوی کمک کند. برای این منظور می‌ توانید آب سیب یا سرکه سیب بخورید. اسید مالیک موجود در این مورد به نرم شدن و تسکین درد کیسه صفرا کمک می ‌کند و سرکه جلوی تولید کلسترول را توسط کبد می‌ گیرد. کلسترول مسئول تشکیل سنگ در کیسه صفرا است. اگر شما هر روز یک سیب بخورید، مطمئن باشید درمان سنگ صفرا خود را انجام داده اید مگر آن که مشکل صفراوی شما در مراحل پیشرفته و حاد باشد.

آب گلابی
کیسه صفرا گلابی شکل است و می تواند با درمانی طبیعی به شکل خودش پاکیزه شود. «ای ام ای» یا مجمع برتر پزشکان ایالات متحده می ‌گوید که حدود 85 درصد از مشکلات کیسه صفرا توسط کلسترول روی می‌ دهند. اعتقاد بر این است که پکتین موجود در این میوه به سنگ‌ های پر از کلسترول متصل شده و به این شکل آن ها از بدن خارج می‌ شوند. البته برخی از نشریه های معتبر بریتانیایی این نظریه را رد می کنند. شما برای خلاصی از درد و همچنین درمان سنگ صفرا می توانید گلابی یا آب آن را به صورت روزانه مصرف کنید. برای اثربخشی بیشتر آب گلابی را با عرق خار مریم ترکیب و آن را به صورت روزانه مصرف کنید. قطعا بعد از مدتی کوتاهی به خوبی شاهد کاهش علائم درد خواهید بود.

گیاه خارمریم
این گیاه به عنوان یک درمان طبیعی سنتی برای مشکلات سیستم گوارشی و همچنین سم ‌زدایی کبد به طور شگفت انگیزی مورد توجه است. عصاره این گیاه به کوچک شدن سنگ و از بین بردن آن کمک می ‌کند. خار مریم با این کار نه تنها به درمان سنگ صفرا می پردازد، بلکه به تسکین درد کیسه صفرا شما هم کمک زیادی می کند. با اضافه کردن این گیاه به برنامه‌ی غذایی‌ خود از شر مشکلات کبدی خلاص شوید. تحقیقات دانشگاه بریستول نشان می دهد که خار مریم بیش از 53 خاصیت درمانی برای برطرف کردن بیماری های مختلف دارد. با توجه به این موضوع شما با مصرف خار مریم، یک معجون بی نظیر درمانی را مصرف کرده اید.

قاصدک
برگ این گیاه به تحریک دفع صفراوی و در نتیجه زدودن سم ها از آن و سوخت و ساز چربی کمک می ‌کند. این گیاه همچنین برای تحریک و باز کردن Bile duct تنبل موثر است. شما همیشه می ‌توانید برگ ‌های سبزرنگ و ظریف این گیاه را به سالادتان اضافه کنید یا آن ها را بخارپز کنید و بخورید. درمان سنگ صفرا با قاصدک یک معجزه است، پس از آن بهره ببرید.



:: برچسب‌ها: درمان سنگ صفرا , درمان سنگ صفرا دکتر خیراندیش , جدیدترین درمان سنگ صفرا , درد سنگ صفرا ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا
  • پودر قهوه معمولی (قهوه فوری): در 2 - 3 میلی گرم در هر وعده، 0.25 - 0.38 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • قهوه فوری (دم کرده): در 3 - 4 میلی گرم در هر وعده، 0.38 - 0.5 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • قهوه Drip: در 65 - 120 میلی گرم در هر وعده، 8.13 میلی گرم - 15 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • قهوه دم کرده: در 95 میلی گرم در هر وعده، 11.88 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • قهوه دم کرده سرد: در 200 میلی گرم در هر وعده، 12.5 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • قهوه نیترو: در 325 میلی گرم در هر وعده، 20.31 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • قهوه اسپرسو: در60 - 102.67 میلی گرم در هر وعده، 30 – 34/ 51 میلی گرم کافئین وجود دارد.
  • خرید قهوه کافئین دار: در 702 - 928 میلی گرم در هر وعده، 58.5 - 77.33 میلی گرم کافئین وجود دارد.

**** برای خرید بهترین نوع قهوه، اینجا را کلیک کنید !!

 

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

آلوئه ورا یکی از متداول تری گیاهان برای درمان درد مفاصل است. آلوئه ورا حاوی آلوئین، امودین و ده ها ماده موثر دیگر است که می توانند به عنوان ضد درد برای از بین بردن درد عمل کنند. آلوئه ورا همچنین دارای تعدادی ماده ضد التهابی است .شما می توانید برای درمان گیاهی درد مفاصل با آلوئه ورا، عصاره آن را در مناطق دردناک ماساژ دهید یا  می توانید از مکمل های موجود که اکثرا به شکل کپسول سریع و آسان هستند، استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر داروهای دیابتی مصرف می کنید، باید قبل از مصرف آلوئه ورا با پزشک خود صحبت کنید. این گیاه موضعی هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند. این راه، یک روش درمان درد مفاصل در طب سنتی است.

 

موثرترین روش های درمان درد مفاصل در طب سنتی را در سایت فدولا مطالعه کنید



:: برچسب‌ها: درمان درد مفاصل انگشتان دست , درمان درد مفاصل پا ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

از مهمترین راهکارهای درمان کم خونی با طب سنتی، استفاده از گیاه گزنه یا عرق گزنه است. این گیاه دارویی سرشار از ویتامین های گروه B ویتامین C ویتامین A و ویتامین K است. تمام این ویتامین ها به جذب آهن در بدن کمک می کنند. 

یکی دیگر از راهکارهای درمان کم خونی با طب سنتی استفاده از جعفری است. این گیاه، نوعی سبزی خوراکی محسوب می‌شود که به صورت خام و پخته می توانید دریافت کنید. اگر اسموتی سبزیجات را بتوانید با گیاه جعفری آماده کنید، اثرات مثبتی در رفع کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از فقر آهن ارائه خواهد داد. جعفری، سرشار از آهن مغذی برای بدن است.

 

 

موثر ترین درمان های کم خونی طب سنتی در سایت فدولا



:: برچسب‌ها: درمان سریع کم خونی , درمان کم خونی در مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

ترکیب آرامش بخشی که در این گیاه وجود دارد، یک ماده فرار است که شرکت های داروسازی زیادی برای تولید داروهای مختلف عصبی از آن استفاده می کنند. از آنجا که این گیاه بسیار تلخ است، معمولا آن را به صورت چای نمی‌ بینید، مگر اینکه با بابونه یا نعنا مخلوط شده باشد.

*** دو درمان خانگی دیگر برای استرس وجود دارد که حتما از این لینک مطالعه کنید !!



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

با توجه به اینکه درد کیسه صفرا در 90 درصد موارد از وجود سنگ ناشی می شود، تا زمانی که سنگ دفع نگردد، فرد باید درد را کم و بیش تحمل کند. البته التهاب ها و عفونت ها هم در ایجاد دردهای صفرا نقش قابل توجهی دارند. برای تسکین درد کیسه صفرا معمولا تا زمان دفع کامل سنگ، پزشک مسکن تجویز می کند. مسکن ها در اکثر موارد تنها بخشی از درد سنگ صفرا را کاهش می دهند و یک درمان دائمی به حساب نمی آیند. برای تسکین درد کیسه صفرا همچنین می توانید به درمان های سنتی و طب گیاهی روی بیاورید که اثربخشی بالایی دارند و در بسیاری از موارد خیلی بهتر از درمان ها دارویی معمول عمل کرده اند. 

  • قبل از هر چیزی حتما به یک متخصص گوارش مراجعه نمایید و مطابق با برنامه ای که او می دهد، روند درمان سنگ صفرا را شروع کنید.
  • از پزشک خود در مورد حرکت های ورزشی که به دفع سنگ صفرای شما کمک می کنند، بپرسید.
  • حرکاتی که پزشک به شما پیشنهاد داده است را مرتبا انجام دهید تا حدالامکان بدون هیچ روشی دیگری برای درمان سنگ صفرا ، سنگ دفع شود.
  • اگر بعد از انجام حرکات ورزشی یا مصرف دارویی هایی که پزشک تجویز کرده است، احساس درد نداشتید، روند درمان را خودسرانه متوقف نکنید و حتما قبل از توقف روند، نظر پزشک را جویا شوید.
  • اگر اصول مند عمل کنید، درمان سنگ صفرا از آن چه تصور می کنید آسان تر خواهد بود اما اگر روند درمان را پیگیر نباشید ممکن است مجبور به جراحی شوید.


:: برچسب‌ها: درمان سنگ صفرا , درد سنگ صفرا ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

بیماری آلزایمر، شایع ترین علت زوال عقل در سراسر جهان است. این بیماری کم کم آغاز می شود؛ اما با گذشت زمان شدت می گیرد. مطالعات زیادی بر روی تاثیر قهوه برای درمان بیماری ها زوال عقل و به خصوص آلزایمر انجام شده است. نتیجه ی کلی که از تمام این مطالعات قابل استناد است، خبر از آن می دهد که معجزه درمان آلزایمر با قهوه به قدری قوی است که نمی توان آن را با داروهای شیمیایی مقایسه نمود. اکثر تحقیقات بالینی اثبات کرده اند که مصرف قهوه می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را تا 65 درصد کاهش دهد. وبور، محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه کانادا می‌ گوید: «بررسی‌های متعدد نشان داده است مواد شیمیایی تشکیل دهنده قهوه برای حفظ قدرت شناختی مغز مفید است. البته اگر قهوه را با عسل استفاده کنید، می توانید تا 76 درصد از آلزایمر پیشگیری کنید».

 

جدیدترین داروهای کشف شده درمان آلزایمر، در سایت فدولا

 



:: برچسب‌ها: آلزایمر چیست , درمان کامل آلزایمر ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

بدن زن و مرد از نظر ساختار و فیزیوپات تفاوت هایی باهم دارد. این تفاوت ها گاهی سبب برتری و گاهی سبب مشکلات شدیدتر می شود. برخلاف مردان، سیستم اندوکرین بدن زنان قوی تر است، به عبارت دیگر، بدن زنان وابستگی بیشتری به هورمون ها و تنظیم های هورمونی دارد. این وابستگی شدید در مورد بیماری کبد چرب تا حدی به ضرر زنان عمل می کند و باعث می شود گاها و نه همیشه علائم کبد چرب در زنان شدیدتر باشد. تحقیقات و مطالعات زیادی روی این موضوع صورت گرفته است و تنها چند درصد با دلیل قابل قبول توانسته اند دلیلی برای تفاوت این شدت علائم بیان کنند. در حالت عادی ممکن است حتی علائم کبد چرب در زنان خفیف تر از مردان باشد اما در دوران بارداری این موضوع کاملا برعکس خواهد شد. در طی قاعدگی و بارداری ریتم تنظیمات هورمونی به شدت تحت تاثیر FSH و LH قرار می گیرند. با این حال برخی از پزشکان همچون پروفسور نیک هانسون این تفاوت علائم را قبول ندارند و معتقدند زن می تواند در دوران بارداری با انجام کارهای زیر شدت علائم را تغییر دهد.

  • تغذیه سالم برای درمان کبد چرب
  • تحرک مناسب
  • استفاده از رژیم های تقویتی
  • کاهش استفاده از قرص های شیمیایی
  • نوشیدن 2 الی 3 لیوان قهوه در هفته (یک لیوان هم مشکلی ندارد)


:: برچسب‌ها: درمان کبد چرب در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

خوشبختانه شیوه های درمانی مختلفی در سراسر جهان در میان مکاتب مختلف برای درمان این بیماری ها وجود دارد که برخی از آن ها در درمان، تسکین دردها و اختلالات این حوزه بسیارموفق عمل کرده است. طب سوزنی، یکی از روش های درمانی است که سال هاست از سوی نهادهای بین المللی به عنوان یکی از شیوه های اولیه و مطمئن در درمان برخی از بیماری های دستگاه گوارش از قبیل کولیت های عصبی، زخم معده، تهوع و استفراغ ناشی از بارداری، یبوست و اسهال کم نظیر عمل کرده است.
شاید با توجه به آنچه که در فیلم ها در مورد طب سوزنی دیده ایم، نسبت به انتخاب طب سوزنی برای درمان کولیت عصبی ترس داشته باشیم اما برخلاف تصورات، طب سوزنی آنچنان دردی ندارد و پزشک سوزن ها را در نقاط خاصی از بدن که بیشترین اثر را در درمان و کم ترین درد را دارد، وارد می کند. برای درمان کولیت عصبی این مورد یکی از گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: درمان کولیت عصبی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

شما با مطالعه ی آن ها قادر خواهید بود تا 63 درصد احتمال ایجاد ام اس در خود را تشخیص دهید اما تشخیص قطعی بیماری با روش های پیشرفته نظیر بررسی بالینی با MRI امکان پذیر است.
مشکلات بینایی یکی از شایع ‌ترین علائم بیماری هستند. التهاب بر عصب بینایی تأثیر می‌ گذارد و در دید مرکزی اختلال ایجاد می‌ کند. این امر می ‌تواند به تاری دید، دوبینی یا از دست دادن بینایی منجر شود. شما ممکن است بلافاصله متوجه‌ مشکلات بینایی ‌خود نشوید، چون آسیب‌ های وارده به بینایی ممکن است آهسته و تدریجی باشند. از آنجایی که بیماری های چشمی کم نیستند در تشخیص خانگی ام اس تنها نمی توان به این مورد اکتفا کرد.
گروه دیگر علائم شایع بیماری هستند که در تشخیص خانگی ام اس حتما باید مورد توجه قرار گیرند. MS بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می ‌گذارد. این بدان معناست که ممکن است سیگنال‌ های نامشخصی در سراسر بدن ارسال شوند و گاهی ‌اوقات هم هیچ سیگنالی فرستاده نشود. این امر به بی ‌حسی منجر می‌ شود. اگر بی حسی ادامه دار بود باید به ام اس مشکوک شوید و به پزشک مراجعه کنید. اگر بی حسی نشانه ای از بیماری باشد و جدی گرفته شود، درمان ام اس در مراحل اولیه امکان پذیر است.
درد مزمن و گرفتگی‌ های نامتوازن عضلات نیز در بیماری MS متداول هستند. به گفته ‌ی انجمن ملی بیماری شناسی عصبی، یک تحقیق نشان داد، نیمی از افراد مبتلا به ام اس، دچار درد هستند. شما ممکن است سفتی عضلات یا مفاصل و همچنین حرکات ناگهانی، دردناک و غیر قابل ‌کنترل اندام ‌ها را نیز تجربه کنید. در صورت مواجه با این نشانه ها نباید به سرعت به سمت مصرف خودسرانه مسکن ها برویم.
حدود 76 درصد از افراد در مراحل اولیه‌ ی بیماری دچار خستگی و ضعف بدون علت می‌ شوند. خستگی مزمن زمانی اتفاق می ‌افتد که اعصاب موجود در ستون فقرات تخریب می ‌شوند. این خستگی معمولا به ‌طور ناگهانی ظاهر می ‌شود و برطرف شدن آن چندین هفته طول می ‌کشد. این ضعف در ابتدا بیشتر در پاها رخ می دهد و توجه به آن بیشترین کمک را به تشخیص خانگی ام اس می کند.



:: برچسب‌ها: درمان ام اس , جدیدترین درمان ام اس , درمان ام اس طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

ورزش یکی از موثرترین روش ها در کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت بیماری مرتبط با مفاصل است که این حرکات با تاثیری که در افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات اطراف انگشتان دارند، باعث کاهش درد بیمار می شوند. از جمله حرکاتی که به درمان درد مفاصل دست و کاهش درد آن کمک می کنند، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ورزش اول

برای انجام این حرکت ابتدا دست خود را مشت کنید؛ سپس انگشتان خود را در داخل نگه دارید و تا 45 ثانیه در همین حالت باقی بمانید. برای انجام این تمرین نیازی به فشردن انگشتان ندارید و پس ازطی زمان می توانید به آرامی دست خود را باز کنید تا انگشتان به حالت اولیه خود بازگردد. این تمرین را 10بار با هر دو دست خود در جهت درمان درد مفاصل دست امتحان کنید.

  • ورزش دوم

اول دست را به حالت صاف نگه دارید به شکلی که انگشت های شست شما رو به بالا قرار داشته باشد. حالا انگشتان خود را یکی یکی به سمت کف دست جمع کنید و هر انگشت را چندین ثانیه در همین حالت نگه دارید. اگر می خواهید خیلی حرفه ای تر این حرکت را برای درمان درد مفاصل دست خود انجام دهید، می توانید وسیله ورزشی مخصوص این کار را تهیه کنید که الزامی به آن نیست.

  • ورزش سوم

برای انجام این حرکت، دست را بر روی میز قرار دهید؛ سپس چهار انگشت دست را به صورت همزمان به سمت کف دست خم کنید و انگشت شست خود را رو به بالا نگه دارید. این وضعیت را با هر دو دست خود تکرار کنید. این تمرین همچنین باعث تقویت عضلات مچ دست و انگشتان نیز می شود.



:: برچسب‌ها: درمان درد مفاصل دست ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()