نوشته شده توسط : فدولا

برای خرید قهوه اسپرسو و تهیه آن، ابتدا لازم است چندین پارامتر را بشناسید و سپس کنترل کنید تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید. به قول معروف "هر گردی، گردو نیست" و ممکن است قهوه ای که به عنوان بهترین قهوه اسپرسو به فروش می رسد، بهترین نباشد. پس برای داشتن یک اسپرسو بی نظیر، قبل، بعد و حتی در هنگام خرید قهوه اسپرسو به ۵ نکته زیر دقت داشته باشید:

1. نوع دانه های قهوه مورد استفاده در اسپرسو
عربیکا و روبوستا، دو نوع دانه قهوه هستند که برای تهیه اسپرسو می توان از هر دوی آن ها استفاده کرد. با وجود اینکه عربیکا کیفیت بالاتری دارد؛ ولی نباید از عطر خاص روبوستا هم غافل شد. به همین دلیل، ترکیبی از دو دانه عربیکا و روبوستا، بهترین گزینه برای تهیه اسپرسو در نظر گرفته می شود.

2. اندازه آسیاب قهوه اسپرسو
اسپرسو، آسیاب ریزی دارد که منجر به تولید ذراتی می شود که نه خیلی ریز اند و نه خیلی درشت. (کوچکتر از دانه های نمک و بزرگتر از ذرات آرد)

3. میزان رست شدن قهوه اسپرسو
شیوه های مختلفی از رست شدن قهوه وجود دارد که می توان از فرآورده هرکدام از آن ها، برای تولید اسپرسو استفاده کرد. رست های مدیوم دارک، مدیوم لایت، دارک و لایت مثال هایی از این دسته هستند. به طور کلی رست مدیوم، بهترین انتخاب برای تهیه اسپرسو در نظر گرفته می شود؛ اما این مورد تا حد زیادی سلیقه ای بوده و نمی توان در موردش نسخه واحدی پیچید. مثلا کسانی که اسپرسو با تلخی بالا را ترجیح می دهند، بهتر است به سراغ رست های دارک و مدیوم دارک بروند؛ در حالی که عطر و رایحه بهتر در رست های لایت نهفته است.

 ادامه مطلب در سایت قهوه خانه ...



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

قهوه، یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان بوده که به دلیل اثرات محرک خود شناخته می شود. قهوه در طول سال ها، موضوع تحقیقات علمی زیادی بوده است. یکی از زمینه های مورد علاقه در حوزه تأثیرات قهوه بر سلامتی، ارتباط آن با دیابت می باشد. این بیماری مزمن، با سطح قند خون بالا مشخص می شود. رابطه بین مصرف قهوه و دیابت برای سال ها موضوع بحث بوده و نتایج متناقضی از مطالعات مختلف به دست آمده اند. برخی تحقیقات نشان می دهند که قهوه، اثر محافظتی در برابر دیابت دارد. یکی از اجزای کلیدی قهوه که در رابطه با دیابت مورد مطالعه قرار گرفته، کافئین است. کافئین یک محرک سیستم عصبی مرکزی بوده که در قهوه و سایر نوشیدنی ها مانند چای و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. کافئین اثرات مختلفی بر بدن دارد. از جمله این تاثیرات می توان به افزایش هوشیاری، افزایش عملکرد شناختی و بهبود عملکرد فیزیکی اشاره کرد. برخی مطالعات نشان داده اند که کافئین در پیشگیری یا مدیریت دیابت نیز نقش دارد.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

کاهش خطر ابتلا به سرطان
به طور علمی ثابت شده است که قهوه خام، خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان آندومتر، پروستات و پانکراس را کاهش می دهد. این خاصیت ضدسرطانی و ضد التهابی، به سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در دانه های بو داده نشده نسبت داده می شود؛ آنتی اکسیدان هایی که به خنثی کردن رادیکال های آزاد، قبل از اینکه آسیبی سلول های بدن وارد کنند، کمک می کنند.

 

کاهش میزان کلسترول خون
قهوه بو داده نشده همچنین از تشکیل پلاک و سایر رسوبات مضر در رگ های خونی و سایر اندام های اصلی مانند قلب و کبد جلوگیری می کند و در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر را کاهش می دهد. همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند که برای کسانی که به دنبال کاهش فشار خون بالا هستند، بسیار مهم است.

 

درمان فشارخون بالا
سال هاست که ثابت شده است خرید قهوه خام و تهیه نوشیدنی از آن، تاثیر قابل توجه ای در درمان فشارخون بالا دارد. این در حالی است که مدت کوتاهی پس از مصرف قهوه، فشار خون برای حدود 30 دقیقه افزایش می یابد. این اثر، یک اثر حاد یا Acute بوده و اگر به طور منظم قهوه بنوشید، بدن شما به این اثر عادت می کند. پس از چندین هفته مصرف منطم قهوه، فشار خون شما پس از مصرف قهوه کاهش می یابد. در یک مطالعه کنترل شده با دارونما، افرادی که روزانه 140 میلی گرم اسید های کلروژنیک از طریق قهوه سبز مصرف می کردند، در پایان مطالعه در مقایسه با افرادی که فقط دارونما مصرف می کردند، فشار خون پایین تری داشتند.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()