راهکارهای موثر و کاربردی برای درمان فوری استرس
نوشته شده توسط : فدولا

تنفس آرام و عمیق
یکی از راهکارهای کاهش استرس این است که تنفس آرام و عمیق را انجام دهید. این کار به کاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب کمک می ‌کند. تنفس آرام در روش یوگا تمرین می شود. برای تنفس آرام و عمیق سعی کنید از بینی نفس بکشید و بازدم را از دهان خارج کنید. این کار اضطراب شما را کاهش می دهد. این تکنیک همانند طب سوزنی عمل می کند و می تواند بین بدن و ذهن، یک تعادل به وجود بیاورد، بنابراین استرس را بسیار کاهش خواهد داد.

 

گوش دادن به موسیقی
مهم نیست که به چه نوع موسیقی گوش می دهید؛ گاهی اوقات، متن آهنگ یا ملودی آهنگ می تواند برای درمان استرس مفید باشد. گوش دادن به موسیقی می تواند خلق و خو را بهتر مدیریت کند. موسیقی کلاسیک قبل از خواب، آرامش خاصی را به افراد می‌ دهد. به طور کلی هر کدام از انواع موسیقی که به ذهن شما آرامش می دهد را می توانید برای کاهش استرس گوش کنید.

 

پیاده روی سریع
زمانی که استرس و نگرانی به شما هجوم می آورد، احساس خستگی می‌کنید یا در تماس با تمرکز کردن مشکل دارید، بهترین راهکار این است که پیاده روی سریع انجام دهید. یکی از مزایای این کار، انجام فعالیت بدنی است و باعث می شود در عرض چند دقیقه، از محدوده تنهایی خود خارج شوید و بتوانید افکار خود را جمع آوری کنید.

 

انجام حرکات کششی؛ بستن چشم ها و شمردن
سه راهکار کاربردی که به شما کمک می کند استرس شدید خود را کاهش دهید، انجام حرکات کششی، بستن چشم ها و شمردن است. اگر در زندگی و فعالیت روزانه با شرایطی مواجه شده اید که بسیار استرس پیدا کردید سعی کنید به آرامی چشمان خود را ببندید و تا شماره ۱۰ بشمارید. هنگام شمردن، ذهن خود را از نگرانی و استرس خالی کنید تا بتوانید آرامش و تمرکز خود را مجدداً به دست بیاورید. در همین راستا انجام حرکات کششی می تواند تنش های عضلانی را از بین ببرد و به حفظ آرامش شما در یک روز کاری کمک کند.

 

انجام یوگا و مدیتیشن
یکی از بهترین کارهایی که برای درمان استرس هم ثابت شده است و هم بسیاری از افراد توصیه می ‌شود، انجام یوگا و مدیتیشن است. یوگا می تواند آرامش را به تمام اعضای بدن شما بازگرداند. حرکات کششی در یوگا به حفظ تعادل کمک می ‌کند. تمرکز شما هنگام انجام این حرکات باعث می ‌شود ذهنتان از نگرانی و استرس خالی شود. تمام این کارها به ایجاد آرامش شما کمک خواهد کرد. انجام مدیتیشن در حدود ۵ دقیقه در روز باعث می ‌شود که استرس و افسردگی از بین برود. برای یوگا و مدیتیشن یک مکان راحت و آرام را پیدا کنید؛ روی نفس کشیدن خود تمرکز داشته باشید و به این ترتیب مشاهده خواهید کرد که اضطراب شما به تدریج از بین می رود.

 





:: برچسب‌ها: درمان استرس فکری , درمان استرس در طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: