نوشته شده توسط : فدولا

حال ممکن است با خود بپرسید که در نوشیدنی های مختلف چه مقدار کافئین وجود دارد؟ این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برای بسیاری از افراد برخوردار است. با فهم میزان کافئین در هر نوشیدنی می توانید بهترین را با توجه به نیاز روزانه خود انتخاب کنید. در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم در هر 240 میلی لیتر از قهوه های موجود می توان مقداری از کافئین را یافت که در ادامه به آن می پردازیم:
اسپرسو: 240 تا 270 میلی گرم کافئین
نوشیدنی انرژی زا: 50 الی 160 میلی گرم کافئین
چای: 40 الی 120 میلی گرم کافئین
نوشیدنی های حاوی کاکائو: 2 الی 7 میلی گرم
کافئین یکی از موادی است که در نوشیدنی های مختلف یافته می شود. برای فهم تاثیر کافئین بر بدن بهتر است بدانید که این ماده روی بخش های مختلف بدن تاثیر می گذارد. شما می توانید برای رفع خستگی، افزایش شادابی و انرژی از نوشیدنی های حاوی کافئین استفاده کنید. این نوشیدنی ها می توانند میزان انرژی شما را افزایش دهند و خواب آلودگی و خستگی را از شما دور کنند. شما می توانید با مصرف کافئین در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و با تمرکز بیشتر به کار بپردازید. علاوه بر این مصرف نوشیدنی حاوی کافئین می تواند شما را برای چربی سوزی و بدنتان را برای تمرین آماده کند.

https://ghahvekhane.com/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%A6%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

بهترین روش برای دم کردن قهوه عربیکا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. با این حال، نکات ذیل می تواند شما را در انتخاب بهترین روش یاری نماید:

  • اگر قهوه ای با طعم ملایم و ظریف می پسندید، بهتر است روش های دم آوری در دمای پایین و زمان دم آوری طولانی تر را مانند فرنچ پرس یا دستگاه قهوه ساز قطره ای، برگزینید.
  • برای قهوه ای با طعم تلخ تر، از روش های دم آوری با دمای بالا و زمان کم تر مانند اسپرسو یا موکاپات را استفاده نمایید.
  • اگر از دستگاه قهوه ساز صنعتی استفاده می کنید، دستورالعمل های سازنده ی دستگاه را دنبال کنید.
  • اگر از روش های دستی مانند فرنچ پرس یا Aeropress استفاده می کنید، می توانید از دستورالعمل های مختلفی که در فضای مجازی در دسترس است، استفاده نمایید.
  • در نهایت بهترین راه برای پیدا کردن روش مناسب سلیقه شما، باید ترفندهای مختلفی امتحان کنید. عواملی مانند نسبت میزان قهوه به آب، دما و زمان دم قهوه را تنظیم کرده تا به طعم دلخواه خود برسید.

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

شاید این امر بدیهی است که راحتی خرید اینترنتی قهوه، با هیچ یک از روش های دیگر خرید قهوه قابل مقایسه نیست. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. برای نشان دادن اهمیت راحتی خرید قهوه انلاین، باید به این موصوع اشاره کنیم که بخش بالایی از فروش قهوه آنلاین ما، در اوایل صبح و عصر اتفاق می افتد؛ یعنی درست در همان زمانی که اکثر خرده فروشی های محلی تعطیل هستند. برای همه واضح است که راحتی خرید خارج از ساعت، آن هم در خانه، عامل اصلی رشد خرید قهوه انلاین و همچنین سایر اقلام مواد غذایی بوده است.

یک مزیت اضافی برای راحتی خرید قهوه انلاین، تمام اطلاعاتی است که اکنون در وب سایت خود برای کمک به اطلاع رسانی و تصمیم گیری خریداران ارائه می دهیم. اکثر آنلاین شاپ ها توضیح می دهند که دانه هایشان از کجا آمده است، چه طعمی دارند و چگونه خریداران باید قهوه را برای دریافت بهترین نتیجه، دم کنند. این اطلاعاتی است که بسیار فراتر از آن چیزی است که هر فروشنده دیگری می تواند در اختیار شما بگذارد. برای مثال راهنمای خرید قهوه، خرید دانه قهوه عربیکا و ... برخی از شلوغ ترین صفحات در وب سایت ما هستند. این نشان می دهد که خریداران در جستجوی اطلاعات کامل برای محصولی هستند که قرار است خریداری کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

1. تازگی دانه های قهوه
یکی از مهمترین جنبه های یک قهوه خوب، خود دانه آن است. هر چه قهوه تازه تر، بهتر! پس از برشته شدن، دانه های قهوه با قرار گرفتن در معرض اکسیژن، شروع به کهنه شدن می کنند. روست‌ کننده‌ های قهوه معمولاً سعی می‌ کنند با بسته‌ بندی دانه‌ های قهوه در کیسه‌ های گاز گرفته شده، با جلوگیری از ورود اکسیژن به داخل کیسه، از اکسید شدن دانه های رست شده پیشگیری کنند. اما این موضوع که بسته بندی بدین شکل، چقدر قرار است موثر واقع شود، جای بحث دارد. این جاست که اهمیت خرید قهوه خام به چشم می آید. با خرید قهوه خام، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید که پس از گذشت مدت کوتاهیی، قهوه های خریداری شده قرار است عطر و طعم کهنگی به خود بگیرند. با این حال، باز هم تازگی دانه های قهوه، همیشه حرف اول را می زند. عوامل دیگری که می‌ توانند باعث کهنه شدن دانه‌ های قهوه شوند، نور، رطوبت و گرما هستند؛ بنابراین مهم است که قهوه‌ تان را پس از باز کردن کیسه به‌ درستی نگهداری کنید.

 

2. عرضه و تقاضا
قیمت قهوه خام نیز تقریباً به طور کامل به عرضه بستگی دارد تا تقاضا. چرا که تقاضا، پارامتری نسبتاً غیرکششی است و به صورت خطی افزایش می‌ یابد و بنابراین ممکن است تولیدکنندگان جدید به شدت بر قیمت قهوه تأثیر بگذارند.

 

3. نوع دانه های قهوه
اگر می خواهید به صورت تخصصی یک نوع قهوه خاص را خریداری کنید، باید به دنبال نام های عربیکا و روبوستا در بازار باشید. ویژگی های هر کدام از این دانه ها را پیش از این ذکر کردیم و همانطور که گفته شد، در موارد بسیاری دانه های عربیکا و روبوستا به صورت مخلوط شده عرضه می شوند. بنابراین وضعیت در مورد قهوه های غیرتخصصی که ترکیبی از هر دو نوع دانه قهوه مشهور هستند، تا حدی متفاوت است. عربیکا که بیشتر دم‌ نوش‌ های مرغوب قهوه را تولید می‌ کند؛ اما روبوستا، طعم ضعیف تری دارد. محتوای کافئین بالاتر و طعم تلخ و دودی تر، از سایر ویژگی های بارز و شاخص دانه های روبوستا است.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

اگر تا به حال تبلیغ یک قهوه عربیکای ممتاز را دیده یا به برندهای خوشمزه قهوه عربیکا نگاه کرده باشید، ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که اصطلاح عربیکا در واقع به چه معناست؟ در واقع نام عربیکا بسیار شبیه به نام کشور عربستان است. مارک های قهوه عربیکا در طیف وسیعی از رست ها، طعم ها و سبک ها وجود دارند. پس آیا تمام این انواع قهوه عربیکا از عربستان می آیند؟

از نظر فنی خیر. امروزه دانه های قهوه عربیکا توسط کشاورزان در مناطق سرسبز در سراسر جهان کشت میشوند. با این حال، باید یک سفر دور و دراز به گذشته داشته باشیم؛ به زمانی که گیاهان اصلی قهوه عربیکا از خاورمیانه و آفریقا به خصوص اتیوپی امروزی شهرت و آوازه خودشان را آغاز کردند.

دانه های قهوه عربیکا، اصلی ترین گونه قهوه هستند. حتی می توان این موضوع را میزان کشت بالای ۶۰ درصدی قهوه عربیکا متوجه شد. با وجود این میزان کشت، قهوه عربیکا برای سالهاست که گونه غالب قهوه و اصلی ترین جزء از یک فنجان قهوه شناخته می شود. ملت های عربی نیز قرن هاست که به کشت قهوه می پردازند. در واقع، بسیاری بر این باورند که قهوه بیش از 700 سال است که وجود داشته است. برای خرید قهوه عربیکا به منوی دسته بندی مراجعه نمایید.

از نظر تاریخی، قهوه عربیکا(Arabica)از اتیوپی منشا گرفته است. به احتمال زیاد، از منطقه کافا آمده و از این رو نام قهوه نیز از آن گرفته شده است. اصطلاحات مختلفی برای قهوه وجود دارد که بسیاری از آنها از مکان های نزدیک به مراکز کشت و صادرات قهوه می آیند. قهوه عربیکا، ابتدا در قرن پانزدهم در حال رشد وحشی در منطقه کافا کشف شد. پس از کشف، این نوع قهوه به سایر نقاط جهان عرب گسترش یافت؛ اما عمدتاً در یمن رایج بود.

تاجران، ملوانان، بازرگانان و صادرکنندگان، قهوه را رواج دادند و آن را با کشتی ها در سراسر جهان توزیع کردند. به زودی، پرورش دهندگان قهوه شروع به پرورش انواع منحصر به فرد قهوه عربیکا و صادرات دانه های قهوه کردند. سرانجام، قهوه به سطح شهرت و خوش نامی رسید که امروزه نیز آن را حفظ کرده است.

 https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

حتما برای شما هم پیش آمده است که از اطرافیان خود شنیده باشید که خرید قهوه اسپرسو و مصرف آن، اثرات چربی سوزی دارد. اما این موضوع تا چه حد درست است؟ بیایید بررسی کنیم!

کافئین موجود در قهوه اسپرسو، خواص بسیار خوبی دارد. این ماده، سیستم عصبی مرکزی و فعالیت قلب را تحریک می کند و فشار خون و دمای بدن را افزایش می دهد. بنابراین، قهوه اسپرسو، به طور کلی متابولیسم بدن را تحریک می کند و فرآیند چربی سوزی را سرعت می بخشد. علاوه بر این، کافئین دارای اثر ادرارآور است و عملکرد روده را نیز تحریک می کند. قهوه اسپرسو همچنین حاوی اسیدهای کلروژنیک است. این اسیدها، نوعی ماده آنتی اکسیدانی هستند که می توانند کاهش وزن را تسریع کنند.

طبق مطالعات بیوفیزیولوژی، ویتامین C به عنوان یک چربی سوز فعال شناخته شده است؛ چرا که با مشارکت در تولید کارنیتین در بدن، سطح متابولیسم پایه بدن را افزایش می دهد و سیکل چربی سوزی را فعال می کند. ویتامین سی همچنین باعث افزایش تولید و ترشح هورمون نوراپی نفرین می شود که ضمن کنترل اشتها، به آزادسازی چربی ذخیره شده از سلول های چربی و استفاده از آنها برای تولید انرژی کمک می کند.

اگر به دنبال یک ترکیب چربی سوز فوق العاده بر پایه قهوه هستید، به جای درستی آمده اید. قهوه اسپرسو با لیمو، همان ترکیبی است که به آن نیاز دارید. دستورالعمل این ترکیب به شرح زیر است:

  • یک فنجان قهوه اسپرسو (250 میلی لیتر) آماده کنید.
  • بگذارید قهوه خنک شود؛ زیرا ویتامین C در دمای خیلی بالا، اثر خود را از دست می دهد.
  • لیمو را نصف کرده و آب آن را بگیرید.
  • آب لیمو را به قهوه اضافه کنید و تمام! نوشیدنی قدرتمند شما آماده است!


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

طبیعی/شسته نشده:
هنگامی که گیلاس های قهوه به حد ایده آل رسیدند، کشاورزان آن ها را از درختان می چینند، روی قفسه های خشک کن قرار می دهند و در آفتاب خشک می کنند تا پالپ و موسیلاژ (میوه اطراف دانه) کاملاً از بین برود. این معمولاً سه تا شش هفته طول می کشد و مشخص شده است که قهوه پردازش شده با این روش، مشخصات طعم روشن تر و بدن پرتری را ایجاد می کند. این فرآیند بیشتر در آب و هوای خشک و گرم با رطوبت کم مانند اتیوپی، برزیل یا یمن استفاده می شود.

خمیری/عسلی:
در این روش قبل از اینکه دانه های قهوه را مانند روش طبیعی یا شسته نشده در آفتاب خشک کنند، کشاورزان پوست گیلاس های قهوه رسیده را جدا می کنند، اما موسیلاژ چسبناک و گوشتی داخل آن را دست نخورده باقی می گذارند. این فرآیند که معمولاً حدود دو هفته طول میکشد و تقریباً بیشتر به دانه ها توجه می شود، شیرینی کلی و طعم متعادلی ایجاد می کند. این روش بیشتر در کاستاریکا استفاده می شود.

کاملاً شسته شده:
کشاورزان پس از چیدن گیلاس های رسیده قهوه، آنها را در یک خمره آب قرار می دهند و هر چیزی را که شناور می شود از آن جدا می کنند. سپس کشاورزان از مقادیر زیادی آب برای حذف پالپ و موسیلاژ از گیلاس های باقی مانده استفاده می کنند؛ سپس دانه های تمیز شده را تخمیر می کنند یا از ماشین برای شستشو استفاده می کنند و در نهایت آنها را خشک می کنند. این فرآیند معمولاً حدود چهار هفته طول می کشد و به قهوه اجازه می دهد تا طعم ذاتی خود دانه را در مقابل پذیرش طعمی از روش پردازش، حفظ کند. این روش، بیشتر در کشورهایی با آب و هوای مرطوب تر، مانند کنیا، که فاقد آب و هوای مناسب برای خشک کردن آفتاب هستند، استفاده می شود. با این حال، در حال حاضر به طور فزاینده ای رایج است که قهوه های شسته شده را، در هر مبدایی که دانه های عربیکای با کیفیت را تولید می کند، مشاهده کنید. بنابراین اگر برای خرید دانه قهوه فله ای، قهوه عربیکا را انتخاب کرده اید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که دانه ها با این روش پردازش شده اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 | نظرات ()