قیمت قهوه عربیکا به چه عواملی وابسته است؟
نوشته شده توسط : فدولا

نسپرسو (Nespresso)
نسپرسو (Nespresso)برندی از شرکت نستله (Nestle)است که در زمینه عرضه انواع قهوه و دستگاه های تهیه قهوه فعالیت می کند. نسپرسو به خاطر راحتی، تنوع و کیفیت ویژه و همچنین تلاش هایش برای بهبود معیشت قهوه کاران و حفاظت از محیط زیست مشهور است.

منشا
منشا دانه های قهوه، به منطقه‌ی جغرافیایی که گیاهان قهوه در آن رشد کرده اند، اشاره دارد. منشاهای مختلف، دارای اقلیم ها، خاک ها، ارتفاعات و ریز اقلیم های متفاوتی هستند که بر طعم و کیفیت قهوه تاثیر می گذارند. به طور کلی قهوه عربیکا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مانند آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه کشت می شود. برخی از مشهورترین خاستگاه های قهوه عربیکا عبارتند از کلمبیا، اتیوپی، کنیا، برزیل و اندونزی.

روش فرآوری
روش فرآوری به چگونگی فرآوری گیلاس های قهوه پس از برداشت اشاره دارد. دو روش اصلی وجود دارد: پردازش طبیعی یا مرطوب (فرآیند شسته شده)و پردازش خشک. فرآوری طبیعی شامل شستن پالپ و موسیلاژ گیلاس ها با آب قبل از خشک کردن آن ها است. این کار بیشتر طعم طبیعی و اسیدیته لوبیاها را حفظ می کند. فرآوری خشک شامل حذف تمام آثار پالپ و موسیلاژ از گیلاس ها با خشک کردن آن ها یا پخش آن ها در سینی ها است. این امر منجر به طعم شدیدتر اما سطح اسیدیته بالاتر می شود.

سطح رست شدن
سطح رست شدن، به میزان برشته شدن دانه های قهوه در حین فرآوری اشاره دارد. برشته کردن دانه ها نه تنها بر رنگ بلکه بر عطر، طعم، بدن، اسیدیته، تلخی، شیرینی و محتوای کافئین دانه قهوه نیز تاثیر می گذارد. به طور کلی، رست های لایت تر، طعم میوه ای بیشتری دارند؛ در حالی که رست های تیره تر طعم شکلاتی بیشتری دارند.

 





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: